Gode leverandøraftaler hænger ikke på træerne. Tværtimod kræver det som regel hårdt arbejde at opnå dem. Dine forhandlingsevner skal være skarpe, og en stor købekraft kan også være nødvendigt. Derfor kan det være en fordelagtigt at benytte en indkøbsportal. Det er oftest en nemmere, hurtigere og billigere løsning for dig og din virksomhed.
Uanset hvordan du ønsker at gå frem, får du nedenfor en række gode råd og tips til at komme i mål med den bedste mulige leverandøraftale.
For langt de fleste vil der være et stort fokus på prisen. Her er den bedst mulige leverandør konkurrencedygtig i forhold til resten af markedet. Uanset om der er tale om en leverandør af kaffe eller kontormøbler, bør du forsøge at forhandle dig til en god rabat.
Kvaliteten af produkterne spiller naturligvis også en rolle. I denne forbindelse kan det være en fordel at kigge efter anerkendte og eftertragtede brands. Kundetilfredshed siger nemlig meget om et produkt og en service. Derudover bør leverandøren også stå stærkt, når det kommer til leveringsevne.
Det er især i forhold til forhandlingerne, at det kan være udfordrende at få en god leverandøraftale i hus. Det kræver nemlig flere ting af dig. Først og fremmest kræver det et indgående kendskab til markedsføring og salg, samt stærke kommunikative evner. Ekspertise er alfa og omega.
Men det kræver ofte også en stor købekraft. Det kan du ikke på samme måde læse eller lære dig til. Tværtimod er det et spørgsmål om, hvorvidt din virksomhed har behovet - og økonomien - til at købe stort nok ind til, at rabatterne batter. Hvis leverandøren skal være villig til at give dig en god aftale, kræver det nemlig, at de får noget igen i form af et stort indkøb.
Her kommer mange virksomheder til kort, fordi de simpelthen ikke har formatet til at opnå de ønskede rabatter. Du kan altså være en nok så god forhandler, men hvis du ikke har købekraften i orden, kan det alligevel være svært at lande de rigtige leverandøraftaler.
Hvis du gerne vil have sublime leverandøraftaler med mærkbare rabatter, er den nemmeste, hurtigste og billigste løsning at benytte en indkøbsportal. Vi har fremstillet én til formålet, og vi køber altid ind efter vores kunders behov, så vi har alt, hvad der skal til for at drive en virksomhed.
Hos Visma LogBuy kan du være sikker på at få både produkter og leverandører af høj kvalitet. Vi har en lang række samarbejder med anerkendte brands lige fra Apple til Nespresso. Vi gør et stort nummer ud af kvalitetssikring, så vi er sikre på, at du får det bedste af det bedste til den absolut bedste pris.
Den bedste pris kan vi netop få, fordi vi har en imponerende købekraft. Vi forsyner nemlig et hav af virksomheder med diverse produkter, hvorfor vi kan få store rabatter. Det kommer selvfølgelig dig og din virksomhed til gode, fordi I kan benytte jer af disse gode rabatter med Visma LogBuy.
Der er flere fordele ved at benytte vores indkøbsportal. Først og fremmest får du adgang til en række eftertragtede leverandører med konkurrencedygtige rabatter. Men du kan potentielt også spare mange timers hårdt arbejde på research og forhandlinger.
Hos Visma LogBuy har vi allerede gjort alt forarbejdet for dig. Det eneste du skal gøre er at vælge dine foretrukne varer og leverandører. Bagefter kan du gøre brug af vores rabatter, så prisen bliver fordelagtig. Det bliver ikke meget nemmere!
Du kan altså komme i mål med de bedste leverandøraftaler uden at bruge tid på at forhandle eller kompensere for en mindre købekraft. Det er selvfølgelig smart, fordi det kan spare din virksomhed tid og penge - og så slipper du endda for langtrukne forhandlingsprocesser.